בנית תחזית אמינה לתזרים מזומנים
(המאמר נכתב בלשון נקבה אבל מתאים לגברים ונשים המנהלים עסק עצמאי מהבית או בכל מקום אחר)
ניהול עסק מצליח ללא חיזוי תזרים המזומנים זה כמו לנהוג בגשם שוטף בכביש מהירללא מגבים.
את תוכלי לראות את המכוניות שלפניך או מאחוריך. את מאיטה לנסיעה איטית מאוד, ואת מקווה ומתפללת שהגשם יפסק לפני שתיהי מעורבת בתאונה קשה.
תחזית תזרים מזומנים נותנת לך לצפות במה שצריך כדי להמנע מבעיות וליצור את ההצלחה העיסקית שאת ראויה לה.
תחזית תזרים המזומנים נעשית קלה
בנית תחזית לתזרים המזומנים לא חייבת להיות קשה. היא מבוססת על שימוש במספר עקרונות בסיסים, בתוספת אינטואיציה וידע על העסק שלך.
הנה תהליך בן 5 שלבים שאת יכולה לבנות תחזית לתזרים מזומנים אמינה.
1. העתיד הקרוב בדרך כלל דומה מאוד לעבר הקרוב.
נקודת ההתחלה ליצירת תחזית אמינה לתזרים המזומנים, היא להסתכל בתוצאות של ששת החודשים האחרונים. יש לך נקודת הסתכלות מצויינת להבנת מה יהיה תזרים המזומנים, היות ויש לפניך את התוצאות האמיתיות של ששת החודשים האחרונים.
את תיהי מופתעת איך העקרון הזה יכול לעזור לך ליצור תחזית מדוייקת של תזרים המזומנים. המידע הזה גם עוזר ומקצר את התהליך.
2. בדקי מה משתנה.
האם משהו בעסק עומד להשתנות בצורה משמעותית באופן מיידי?
אם רק הצלחת לסגור משא ומתן להורדת 10% בעלויות המוצרים שאת משווקת, אזי את צריכה להעריך אם זה ישתקף בחודש בו את צופה לירידה במחירים.
המפתח פה הוא להיות בטוחה שהשינוי הוא גדול מספיק שאת בטוחה בהשפעה שלו על התזרים.
אחרת, עדיף לראות את ההשפעה בתוצאות האמיתיות שלך לפני שאת מכילה אותו בתחזיות שלך.
3. היי שמרנית.
דבר אחד בטוח לגבי תחזיות: הם לא יהיו מדוייקות מאוד.
את יכולה להיות בטוחה ב 100% שהתוצאות האמיתיות יהיו שונות מהתחזיות.
הטריק הוא להיות קרוב בתחזית.
זה כמו לפגוש מישהי לארוחת צהרים. את מחליטה לפגוש חברה טובה לארוחת צהרים במסעדה ב 12 בצהרים. את מסמנת ביומן את 12 כזמן הפגישה שלכן, כך ששתיכן תיהנה שם בערך באותו זמן. את מקצה זמן מיוחד לזה, כדי שזה יהיה ברור ומוחלט.
למרות כל זאת, את יודעת ששתיכן לא תגיעו בדיוק ב 12. השאלה היחידה היא האם את תיהי שם קצת לפני הזמן או קצת אחרי 12. האם תגיעי מוקדם יותר או מאוחר יותר?
תחזית תזרים המזומנים היא דומה.
4. מבחן ה 90%.
הנה מבחן פשוט שיעבוד בצורה מפתיעה עבורך.
האם את בטוחה ב 90% שהמאזן יהיה זהה או טוב יותר מהתחזית שלך?
המפתח כאן הוא המשפט "זהה או טוב יותר מהתחזית". אם את יכולה לענות בצורה חיוית לשאלה זאת בבטחון, אז התחזית שלך זהירה בצורה מספיקה.
5. השתמשי ב"בדיקת הריח".
הסתכלי שוב בתחזית. הסתכלי ביסודיות לתוצאות המאזנים. האם הם מתאימים לציפיות האישיות שלך? האם הם מתאימים לתוצאות האמיתיות של ששת החודשים האחרונים?
בצעי את "בדיקת הריח" לתחזית תזרים המזומנים. "בדיקת הריח" היא דרך מהירה שהכול מריח כשורה. זאת גם הדרך לוודא ששום דבר לא שגרתי או צפוי נכנס לחישובים ולמספרים שלך.
זה כמו לקחת שקית חלב מהמקרר. זה לא מזיק להריח אותה כדי לוודא שאת לא מוזגת לעצמך כוס חלב חמוץ (עדיף להריח את הבעיה מראש במקום לטעום אותה בהווה, נכון?).
קחי שליטה על תזרים המזומנים שלך
תחזית תזרים המזומנים שלך יספק לך את התשקיף שאת צריכה כדי לעשות החלטות עיסקיות נכונות.
התחייבי לעצמך כעת לשלוט מחדש על תזרים המזומנים שלך, על ידי יצירת ועדכון תחזית תזרים המזומנים.
את תיהי מופתעת איך התהליך הפשוט הזה יכול לשנות את הדרך שבה את מנהלת את העסק שלך.
הכתבה נכתבה בידי ניר בר-עוז
אורנה וניר בר-עוז - בעלי עסק ביתי מצליח בשיווק הרשתי, המאמנים וחונכים אחרים להצלחה בתחום.
למידע נוסף לפתיחת העסק הביתי שלך בתחום השיווק הרשתי, גשו לאתר http://www.ornir.com
(המאמר נכתב בלשון נקבה אבל מתאים לגברים ונשים המנהלים עסק עצמאי מהבית או בכל מקום אחר)
ניהול עסק מצליח ללא חיזוי תזרים המזומנים זה כמו לנהוג בגשם שוטף בכביש מהירללא מגבים.
את תוכלי לראות את המכוניות שלפניך או מאחוריך. את מאיטה לנסיעה איטית מאוד, ואת מקווה ומתפללת שהגשם יפסק לפני שתיהי מעורבת בתאונה קשה.
תחזית תזרים מזומנים נותנת לך לצפות במה שצריך כדי להמנע מבעיות וליצור את ההצלחה העיסקית שאת ראויה לה.
תחזית תזרים המזומנים נעשית קלה
בנית תחזית לתזרים המזומנים לא חייבת להיות קשה. היא מבוססת על שימוש במספר עקרונות בסיסים, בתוספת אינטואיציה וידע על העסק שלך.
הנה תהליך בן 5 שלבים שאת יכולה לבנות תחזית לתזרים מזומנים אמינה.
1. העתיד הקרוב בדרך כלל דומה מאוד לעבר הקרוב.
נקודת ההתחלה ליצירת תחזית אמינה לתזרים המזומנים, היא להסתכל בתוצאות של ששת החודשים האחרונים. יש לך נקודת הסתכלות מצויינת להבנת מה יהיה תזרים המזומנים, היות ויש לפניך את התוצאות האמיתיות של ששת החודשים האחרונים.
את תיהי מופתעת איך העקרון הזה יכול לעזור לך ליצור תחזית מדוייקת של תזרים המזומנים. המידע הזה גם עוזר ומקצר את התהליך.
2. בדקי מה משתנה.
האם משהו בעסק עומד להשתנות בצורה משמעותית באופן מיידי?
אם רק הצלחת לסגור משא ומתן להורדת 10% בעלויות המוצרים שאת משווקת, אזי את צריכה להעריך אם זה ישתקף בחודש בו את צופה לירידה במחירים.
המפתח פה הוא להיות בטוחה שהשינוי הוא גדול מספיק שאת בטוחה בהשפעה שלו על התזרים.
אחרת, עדיף לראות את ההשפעה בתוצאות האמיתיות שלך לפני שאת מכילה אותו בתחזיות שלך.
3. היי שמרנית.
דבר אחד בטוח לגבי תחזיות: הם לא יהיו מדוייקות מאוד.
את יכולה להיות בטוחה ב 100% שהתוצאות האמיתיות יהיו שונות מהתחזיות.
הטריק הוא להיות קרוב בתחזית.
זה כמו לפגוש מישהי לארוחת צהרים. את מחליטה לפגוש חברה טובה לארוחת צהרים במסעדה ב 12 בצהרים. את מסמנת ביומן את 12 כזמן הפגישה שלכן, כך ששתיכן תיהנה שם בערך באותו זמן. את מקצה זמן מיוחד לזה, כדי שזה יהיה ברור ומוחלט.
למרות כל זאת, את יודעת ששתיכן לא תגיעו בדיוק ב 12. השאלה היחידה היא האם את תיהי שם קצת לפני הזמן או קצת אחרי 12. האם תגיעי מוקדם יותר או מאוחר יותר?
תחזית תזרים המזומנים היא דומה.
4. מבחן ה 90%.
הנה מבחן פשוט שיעבוד בצורה מפתיעה עבורך.
האם את בטוחה ב 90% שהמאזן יהיה זהה או טוב יותר מהתחזית שלך?
המפתח כאן הוא המשפט "זהה או טוב יותר מהתחזית". אם את יכולה לענות בצורה חיוית לשאלה זאת בבטחון, אז התחזית שלך זהירה בצורה מספיקה.
5. השתמשי ב"בדיקת הריח".
הסתכלי שוב בתחזית. הסתכלי ביסודיות לתוצאות המאזנים. האם הם מתאימים לציפיות האישיות שלך? האם הם מתאימים לתוצאות האמיתיות של ששת החודשים האחרונים?
בצעי את "בדיקת הריח" לתחזית תזרים המזומנים. "בדיקת הריח" היא דרך מהירה שהכול מריח כשורה. זאת גם הדרך לוודא ששום דבר לא שגרתי או צפוי נכנס לחישובים ולמספרים שלך.
זה כמו לקחת שקית חלב מהמקרר. זה לא מזיק להריח אותה כדי לוודא שאת לא מוזגת לעצמך כוס חלב חמוץ (עדיף להריח את הבעיה מראש במקום לטעום אותה בהווה, נכון?).
קחי שליטה על תזרים המזומנים שלך
תחזית תזרים המזומנים שלך יספק לך את התשקיף שאת צריכה כדי לעשות החלטות עיסקיות נכונות.
התחייבי לעצמך כעת לשלוט מחדש על תזרים המזומנים שלך, על ידי יצירת ועדכון תחזית תזרים המזומנים.
את תיהי מופתעת איך התהליך הפשוט הזה יכול לשנות את הדרך שבה את מנהלת את העסק שלך.
הכתבה נכתבה בידי ניר בר-עוז
אורנה וניר בר-עוז - בעלי עסק ביתי מצליח בשיווק הרשתי, המאמנים וחונכים אחרים להצלחה בתחום.
למידע נוסף לפתיחת העסק הביתי שלך בתחום השיווק הרשתי, גשו לאתר http://www.ornir.com
אורנה וניר בר-עוז - בעלי עסק ביתי מצליח בשיווק הרשתי, המאמנים וחונכים אחרים להצלחה בתחום.
למידע נוסף לפתיחת העסק הביתי שלך בתחום השיווק הרשתי, גשו לאתר http://www.ornir.com
למידע נוסף לפתיחת העסק הביתי שלך בתחום השיווק הרשתי, גשו לאתר http://www.ornir.com